.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رکود درشهرکهای صنعتی گیلان

شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان باهدف استفاده مطلوب از امکانات زیربنایی و ارایه خدمات ضروری برای متقاضیان سرمایه‌گذاری و ایجاد هماهنگی بین واحدهای صنعتی در تاریخ 3/10/1370در اداره ثبت شرکتها و
براساس اطلاعات مندرج در سایت اینترنتی این شرکت، گیلان دارای 15شهرک صنعتی، 7هزار و94 شاغل با 381 واحد مستقر صنعتی در این شهرک‌ها می باشد،ولی براساس یک بررسی اجمالی می توان به این نتیجه دست یافت که واحدهای صنعتی مستقردراین شهرکها درحال حاضرنیمه تعطیل بوده و منجر به اشتغال زایی نیروهای کارفراوان این استان نشده است.

یک عضو مجمع نمایندگان گیلان درمجلس درگفت‌وگو با خبرنگارایلنا در رشت با بیان این که برای ارزیابی رونق شهرکهای صنعتی استان باید ببینیم که چه میزان سرمایه گذاری صورت پذیرفته است،اظهارداشت:با بازدیدهای صورت گرفته ،متاسفانه این شهرکهای صنعتی یک حالت نیمه تعطیل دارند وبسیاری از افراد متقاضی راه اندازی واحد صنعتی سوله را احداث،وام را دریافت ،نصف پول را ریختند داخل زمین و نصف دیگر را به همراه خود برده ودر بخش خدمات و واسطه گیری به کارگرفته اند.
جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی با انتقاد شد ید ازعدم دقت در سرمایه گذاری که سبب شده خیلی از منابع بانکی به هرز برود،خاطر نشان کرد:اگر به آمار مجوزهای صادره برای بخش صنعت کشور نگاه بکنیم، خواهیم دید گیلان رتبه بالا در تعداد صدور مجوزهای صادره در راه اندازی واحدهای صنعتی ودرجایگاه پنجم وششم آن قرار دارد.
وی تصریح :وقتی به میزان تولید و اشتغال زایی نگاه بکنیم رتبه گیلان به شدت پایین می آید و این نشان دهنده این است که افراد زیادی مجوز وموافقت اصولی برای تولید اخذ کرده اند، ولیکن برخی از افراد به وام حداقلی دسترسی پیدا کرده اند،کار را تعطیل کرده واز آن جا رفته اند.
به گفته کوچکی نژاد این آمار حاکی از این است که آمار میزان مجوزهای صادره واشتغال زایی به هیچ وجه با یکدیگر هم خوانی ندارد.
وی در پایان تاکید کرد:با عث مشکلات فعلی شهرکهای صنعتی گیلان را باید از مدیرانی در استان پرسید که ادعا می کنند بخش صنعت این خطه گل وبلبل است وهیچ مشکلی وجود ندارد.
یک عضو دیگرمجمع نمایندگان گیلان درمجلس نیزدرگفت وگو با خبرنگارایلنا با بیان اینکه متاسفانه درگذشته تعدادی ازمتقاضیان با اخذ مجوز از صنایع برای ایجاد واحدهای صنعتی درشهرک های صنعتی استان اقدام ولی راه اندازی نکرده اند،افزود:یکی ازمهم ترین دلایل ،عدم تامین اعتبار توسط بانکها بوده که سبب شده این زمین ها مورد استفاده قرارنگیرد ولی به تازگی شرکت شهرکهای صنعتی گیلان اقدام به تملک مجدد این اراضی وواگذاری به افراد دیگرکرده است.
بهمن محمدیاری باتاکید براین که باید شرکت شهرکهای صنعتی گیلان هرچه سریعترنسبت به باز پس گیری این واحدها اقدام بکند،متذکرشد:عدم راه اندازی این واحدهای صنعتی باعث شده در نهایت منجر به تولید و اشتغال زایی نشود
وی تصریح کرد: این شرکت باید با ضرب الاجل و مهلتی که برای این واحدها مقررشده را پی گیری بکند و اگر واحدی را به نتیجه رسید ند امکان فعالیت را ندارد زمین را باز پس گیری وبه دیگر افراد توان مند واگذاربکند.
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس درپا سخ به این سوال خبرنگار ایلنا که آیا عدم راه اندازی این واحدها موجب ایجاد خلاء دربخش های اشتغال زایی،صنعت واقتصاد گیلان نمی شود ،اذعان داشت:وقتی کاری روی این اراضی نشده ،به طور یقین ایجاد اختلال کرده وباید سرمایه تبدیل به تولید واشتغا ل بشود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رضایی 24 بهمن 1389
از پیگیری و تلاش مهندس کوچکی نژاد درخصوص در رفع اشتغال و صنعت استان تشکر وقدردانی می کنیم.

جمع از جوانان خیابان استقامت،رشت

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.577 seconds.